Samarbejde med CBS om iværksætteri

cbs1r

Også i år var elever fra Zahles på besøg på CBS for at vise forretningsidéer frem. Alle elever med erhvervsøkonomi har eksperimenteret med iværksætteri som sluttede af med et arrangement på CBS, hvor der blev givet feed-back og stillet spørgsmål til et eventuelt videre arbejde med forretningsidéen.

Der blev præsenteret mange innovative idéer til virksomheder: f.eks. et system til at oplade elbiler på langtur, rejseportal og jobbørs for unge, nye fødevarekoncepter og virksomhedsrådgivning.

cbs2

I processen har eleverne arbejdet med at udvikle idéen og produktet samt forholdt sig til målgrupper, markedsføring, konkurrenter og virksomhedens økonomi. Ud over at give eleverne blod på tanden i forhold at starte egen virksomhed er målet med samarbejdet med CBS at bidrage til Zahles arbejde med at lette overgangen til de videregående uddannelser.

Start din egen virksomhed

Hvordan er det at starte sin egen virksomhed? Hvordan er det at studere på CBS? Det er nogle af de spørgsmål 3g-elever på Zahles kan få besvaret gennem skolens samarbejde med CBS om iværksætteri.

Elever som har erhvervsøkonomi som valgfag, eksperimenterer med at starte egen virksomhed. Eleverne arbejder med innovation og udvikling af forretningsidé i et praksisnært forløb, som normalt munder ud i mange spændende og kreative forretningsidéer. I processen arbejder eleverne med at udvikle deres idé og forholder sig til potentielle målgrupper, markedsføring, konkurrenter og virksomhedens økonomi.

Alle forretningsidéer præsenteres ved et arrangement på CBS hvor undervisere og studerende giver feed-back og gode råd til et eventuelt videre arbejde. Ved samme lejlighed viser studerende ved CBS deres egne forretningsidéer og hvordan de arbejder med dem i deres uddannelse. Herigennem  får man som elev på Zahles indblik i hvordan det er at studere på CBS.

Ud over at man får blod på tanden i forhold til at starte egen virksomhed, er målet med samarbejdet med CBS at bidrage til Zahles arbejde med at lette overgangen til de videregående uddannelser.

Udskriv
PDF